miljöns största fiender

mamma och jag åkte ut till vår koloni efter att jag taget mig en skön och välbehövlig dusch efter en långpromenad längsmed Stångån. när vi kom fram och precis parkerat bilen så fortsatte mamma med sin beslutsångestkamp vilken började på vägen dit  som handlade om vad hon skulle svara i ett sms hon fått från sin vännina där det stod något liknande detta "mat ca 18. välkommen". och herregud! hur svårt får det va?! det är ju förtusan bara att knappa in något som "ok, låter bra. ses då"! det sa jag till henne men hon ville inte lyssna utan fortsatte tänka högt och klaga: "kan man skriva så?" och "men gud vad svårt det blev, vad ska jag skriva nadja?". och så höll hon på i ungefär 7minuter tills jag antog att hon var klar och frågade vad tusan vi skulle där och göra egentligen, hon svarade att hon hade tänkt att vi bara skulle sitta i solen men det verkade inte som en toppenidé längre eftersom solen oftare var skymd av molnen än värmde oss. så istället tänkte jag efter i cirka 3sekunder innan jag sade att jag ville åka till skopunkten.
 vi hittade inget bra där.
när vi satt i bilden återigen så kom jag med förslaget att kolla lite inne på ikano (ett köpcentra som ligger precis brevid) men det uteslöts rätt snabbt av oss båda efter vi insett att vi faktiskt ändå inte har pengar till det. sen sade någonting i min skalle till mig att jag bara ville åka runt i Linköping och lyssna på radion, så jag kom med det förslaget istället och det mottogs synnerligen bättre. lite senare, efter en sväng genom staden, var vi utanför mina morföräldrars lägenhet för att kolla om dom verkade vara hemma, but they didn't, så vi åkte tillbaka till kolonierna för att kolla om dem var där, men det var dem inte. så efter lite övetalande från min sida så satt mamma i bilen och väntade medan jag hoppade av i stan för att köpa en glass på Bosses Glassbar (bör även kallas himmelriket, eller liknande). sen åkte mamman hem tillsammans en nöjd dotter med glass i hand.

summering;
idag har jag varit dum mot miljön. (med tanke på allt egentligen onödigt bilåkande som gav enmassa farlig avgas till vår stackars planet).
jag har bidragit lite till min oönskade viktökning som säkert kommer uppkomma (med tanke på hur stor mängd glass jag ätit de senaste dagarna).
jag och min mor är ytterst konstiga (med tanke på våra onormala äventyr vi är ute på).

Kommentarer
Postat av: lisa

ha en bra kväll! :)

2008-04-05 @ 17:52:53
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: lisa

ha en bra kväll! :)

2008-04-05 @ 17:52:57
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0