Great, and not so great

Hej. Jag har sällskap. Det är Förkylningen som är här och hälsar på. Han är dum, och jobbig. Helst skulle jag vilja slå honom, men vet inte hur jag ska ta mig till. Han låter mig inte gå till skolan, utan jag måste tydligen tillbringa dagarna nerbäddad framför tvn. Det värsta med honom är att han kittlar mig i halsen så jag måste hosta, och att han ständigt håller mig sötsugen. Det gör det hela ännu värre, för då äter jag för mycket slafsiga saker som gör mig illamående.
Fan för dig, Förkylningen. Du förtjänar ett öde värre än döden.

Foo Fighters's musik är en annan gäst. Den har bosatt sig i mina öron. Det är dock något som uppskattas enormt, till skillnad från det förstnämnda. Jag har satt Best of You på repeat, och på så sätt blir Det Jobbiga inte alls lika jobbigt.

Ändå gillar jag Förkylningen lite, för eftersom han tvingar mig att stanna hemma så får jag tid. Tid till att tänka, på allt och ingenting. Och att umgås med min mamma. Världens bästa mamma. Och, åhå, sova. Waste of time? Might be. Men, ack, så skönt.

Nu är jag, och har länge varit, väldigt trött. Godnatt.


Regnbåge. Bilden är tagen den 16/8.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0