bloggskaffarn idag

tjabbahej.
har skaffat blogg nu, följer trenden liksom. har börjat tröttna litegrand på bilddagboken faktiskt. och lunarstorm är bara skit. aja, läs gärna vad jag skriver om ni har lust. kommer nog att skriva mycket om mitt liv och sånt.

idag
steg upp ur soffan, som är min sovplats när jag är hos far min, efter många försök att väcka mig från pappas sida. jag är verkligen ingen morgonmänniska. var på konstigt humör redan innan jag vaknade, och drömde en synnerligen underlig dröm. typ harry potter och skit? aja, konstigt var det iaf. gjorde iordning mig, alltså satte på lite mascara och rouge i fejjat och klädde mig. vägrade äta frukost fastän pappa tjatade som tusan om det. ibland orkar jag bara inte. tog min munkjacka, som används som jacka numera eftersom jag inte orkar använda nån av mina jackor för tillfället, satte på mig mina otoligt trasiga converse och gick ner till pappas cykel som jag var tvungen att låna eftersom jag var sen - som vanligt. satte i hörlurarna i öronen och tryckte på play. joakim berg och resten av medlemmarna i kent kan verkligen få mig att rysa i hela kroppen.
väl framme i skolan träffade jag pandan och dem andra 7A-arna, fick en söt blomma av amanda och agnes eftersom jag fyllde år i lördags. ibland är mina vänner så sjukt gulliga. sedan gick klassen in för klassråd. slappt som vanligt. tjat om läxor och springfair - en "marknad" skolan har i maj(?) för att klasserna ska tjäna ihop pengar till resor osv. aja, tänkte köpa en macka eftersom jag var tvungen att äta någonting, jag klarar inte av dagarna utan mat i magen, men asplund var seg som vanligt och sade att jag fick vänta med att köpa eftersom han höll på med något annat. och eftersom jag hade lektion inom kort och jag inte orkade vänta så gav jag ifrån mig ett tyst "jävla gubbe" som jag tror, och hoppas, att han inte hörde och gick upp till femte våningen där resten av klassen satt och väntade på att få ha nolektion. inget man längtar efter precis, vill inte påstå att våran lärare är värst bra. han får mig att inte vilja lära mig något, så det är vad jag har gjort - inte lärt mig ett piss detta år i no. härligt... men han ska iaf sluta till nästa läsår eftersom han har fått så många klagomål. helst skulle jag vilja att han slutade nu, eftersom jag kommer få det så sjukt svårt i åttan sen. men jag antar att jag får skylla mig själv lite också. jag skulle faktiskt kunna anstränga mig för att  lyssna på lektionerna och göra mina femtioelva läxor jag har fått, men det orkar jag inte med. satte i hörlurarna igen och tryckte på play... men just då kom kuratorn förbi och tog den ifrån mig. surt. då kände jag att jag verkligen inte är på humör för skolan egentligen. har någon lustig skrämmande känsla i kroppen som han suttit i sen i fredags. satt och övervägde ett tag om jag skulle sjukanmäla mig och dra till statsbiblioteket som ligger precis brevid skolan och låna en dator istället. och så blev det. sa lite snabbt till hanna som satt brevid mig att jag drar hem, tog mitt skrivblock och gick in till kuratorns rum och förklarade att jag ville ha tillbaka min mp3, som egentligen är pappas, eftersom jag inte mådde bra och ville gå hem. hon undrade hur det var med mig och frågade om jag fortfarande höll på med hockeyn. berättade att jag har lagt av och spelar bara handboll nu. sedan sade vi hejdå och jag gick ner till mitt skåp och tog på mig tröjan, scarfen och vantarna och tog med mig mobilen och min bok jag håller på att läsa för att sedan gå ner till expeditonen så mrs landström kunde ringa till mor min och förklara att jag påstår att jag inte mår bra och undra om det är ok att jag går för dagen. och japp, det var det. hejdå sade vi och jag gick ut ur skolan, låste upp cykeln och satte riktningen mot biblioteket. parkerade cykeln och gick in och köpte mig en macka samt en risifrutti i cafeterian - frukost. när det var uppätet pratade jag med en bibotikarie och bokade en dator. fick låna dator 4 mellan 9 och 10. loggade in en snabbis på bilddagboken och kikade efter uppdateringar och fann endast en - henke hade laddat upp en bild. skrev en snabb kommentar om att jag gillade byxorna han hade på sig på bilden och kollade sedan vidare på bla bellas bdb och fann bilder från helgen. slängde ifrån mig några kommentarer och gick sedan in på svt.se, öppnade webbtvn och klickade på länken för att kolla på "klass 9A". har börjat kolla på det efter att pappa berättade lite om det och såg på det med mig någon dag i förra veckan. rätt intressant faktiskt - hur en klass som är den sämsta i sverige på endast fyra månader ska förbättra sig och bli en av de tre bästa. tycker det är kul att kolla på det eftersom jag har tankar på att bli lärare i framtiden. och så pratar de ju skånska, vilket är ett stort plus. jag verkligen älskar dialekten, och allt annat som har med skåne att göra.
idag är en såndär dag när jag känner att jag ska vara kreativ. kanske ska ta fram pärlorna när jag kommer hem? ajja, har iaf planer på att läsa lite i en sjuuuukt bra bok - edies dagbok. håller på med den andra boken i serien nu - hjärta och smärta. man verkligen drunknar i texten. förbannat jävla bra skrivet rent ut sagt!
aja, nu sitter jag här och... gash, vad mycket jag har skrivit! haha. nu ska jag surfa vidare litegrann, kilar nog hemåt om ett tag.
puss

nu är klockan 13:44, för att vara exakt.
kom hem vid 11 ungefär. fick lite käk och kaffe. typ vid 12 åkte jag med mor min in till maxi för att checka vad guitar hero kostar där och sånt. 699 riksdaler, japp. skulle egentligen köpt det då med men fick inte tag på pappa som har mina pengar, han var tyderligen och lämnade tillbaka min tröja som jag bad han i morse. så nu har jag ytterligare 149:-. tummen upp där. satt och räknade lite förut och kom fram till att jag har 1100 + 950 typ. då vart jag lite glad serrö. när moderskapet kommer hem ska jag åka och köpa mitt efterlängtade gh3! niice! och ännu mera nice är att systrar ska vara med och betala. så jag behöver endast lägga ner 200 av mina kära riksdaler. och sen plus i kanten på att pappa bidrar med 100. :) glad_flicka_94_nadja_japp. egentligen var det tänkt att jag och systra mi skulle köpa ett eget playstation också, men andra syster meddelade att det inte behövdes eftersom vi kan använda hennes, som iofs delvis tillhör christian men han äger tydligen ett till. puss på det. som sagt, jag är glad.
ahapp, jaja. nu skall jag hjälpa min kära bigsis med ett skolarbete, hon ska skriva en novell och behöver hjälp. nadja fixar.
peace and love

14:29
jippie! nu kom mamma hem! :D
nu blire att åka till maxi, igen, och köpa guitar hero 3!
jag är lycklig.
dock har vi inte playstationet hemma. syster skall förhoppningsvis hämta det hos christian när hon har slutat jobbet, det vill säga klockan 18 ungefär. men då är jag och simmar med pappa. kanske hinner spela lite ikväll, annars blir det imorn.
nu åker jag te maxi :*
hugs

16:14
nu sitter jag i systers rum vid hennes dator. i vardagsrummet ligger mitt älskade efterlängtade guitar hero <3
hjälper syster med novellen. det går rätt bra faktiskt. men knäppskallen skriver på engelska, för att sedan översätta till svenska. hon förklarar att hon tycker att hon tycker att hon har lättare att uttrycka sig på det engelska språket. jag håller med. det är likadant för mig. det är knas, men sant. haha. söta vi är. puss. segast är hon btw, den skall vara inlämnad imorgon och hon började skriva den idag. fastän hon har haft typ en vecka på sig. duktig_vovve._92
six o'clock blire simhallen med fader och lite senare, runt halv sju, kommer sistah. den andra systern i detta fall - sofi. förresten så tror jag att jag ska ta och snatta alla hennes kläder. :* dem är finfina och jag vill ha dem. så, sofi, om du ser detta; GE DEM TILL MIG. nu va? okej. bra.
aja. sover nog hos papi ikväll med. det är skönare på något underligt sätt. plus att man får ha badrummet för sig själv på morgonen och slippa trängas med systrar och moderskapet. iofs har pappa hans tjej tess där men hon går inte upp samtidigt som mig så det är lungt. töhö.
16:36
snackade med paps i telefonen nysses. changed plans: ska träffa pappa på stan kl 17, ska köpa pasta att käka. sedan ska vi kila hemåt and pick up our bath stuffs. (haha, fint) sedan gittar vi till simhallen så vi är där typ vid halv 19 oså kommer sofin då med så blire brao. japp.
men nu skola jag packa en väska med badgrejjs tills senare.
kewl att läsa all skit jag skriver? haha.
jallahejdå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0