Jag älskar musik

Musik. Musik är nog det bästa som finns. Jag är ganska säker på att det är nästan det enda som kan få alla små hår på min kropp att resa sig. Musik är så vackert att det får mig att gråta, så häftigt att jag inte kan sitta still, så mäktigt att jag blir glad i hela kroppen.
Vet inte om det finns någonting annat jag uppskattar så mycket som att bara sitta och lyssna på musik, eller sjunga, och skriva.
Det är galet. Vad vore jag utan musik?

Nu är Idol 2008 igång. Detta verkar bli den bästa säsongen hittils. En hel drös med underbara sångare har gått vidare till Slutaudition, och jag kan knappt bärga mig att få se resten av programmen.
Och för er som inte redan har sett, och vet, så måste ni titta;
http://www.youtube.com/watch?v=oSrQKIU5jis
Helt sjukt bra! Wow... Jag finner inte ord. Hela jag ryser.

Jag måste snart fixa strängen på gitarren. Och faktiskt ta tag i planerna jag har på att lära mig spela. Gitarrlektioner nästa, hoppas jag. Ett piano skulle sitta fint också! Keyboardet är dåligt. Piano kan jag iallafall spela.
Och jag vill så gärna ta sånglektioner. Utveckla mig. Okej, jag SKA ta tag i det. Jag måste, jag vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0