gratulationer till kusin 20år

det blev som planerat med simhallen igår. innan åt papi och jag godgod mat på barista eller vad tusan det heter, pasta bolognese. vi var i den träningsbassäng avdelningen i simhallen eftersom det vi skulle träningssimma, det var syftet med att åka dit liksom, och där var det ett gäng simmare i min ålder och neråt som skulle ha träning. har kommit på att jag gillar simmare, dem är söta. haha puss på dem. aja, var där i någon timma eller något och plaskade i en träningslängd eller vad man säger. gick upp sen och duschade och sis bastade en stund. jag pallade inte, knasig som jag är. aja, gick hem sen. skönt med promenader har jag upptäckt. gick en massa igår. väl hemma så tog jag playstationet som mor och syster hade hämtat hos christian och kopplade in det i min tv. sedan när jag skulle sätta igång guitar hero för första gången så ville inte gitarren fungera, och jag hade ett jävla helvete med att komma på varför. läste i instruktions manualen och allt, men hittade inte felet så jag beslutade att kila över till paps så han kunde hjälpa mig. så jag packade väskan med övernattningsstuff och gick. när jag kom hem till han så förklarade jag att det inte ville fungera och han kikade på det medans jag tittade igenom en annan instruktionsmanual som jag hittat. efter ett tag hör jag hur det klickar till vid tvn sådär som det gör i guitar hero när man flippar den saken upp och ned - ni som har spelat fattar - och frågar pappa hur fasen han fixade det. han skrattar och svarar att jag hade glömt att sätta på strömbrytaren på gitarren. smartass! haha, jag letade som sjuttsingen efter den innan men jag är tyderligen halvblind. haha, jaja iaf, spelade en stund sen och det gick faktiskt hyfsat bra, mycket bättre än det gått tidigare. puss på det. tess verkade ganska imponerad faktisk när hon satt i soffan och applåderade åt mig. haha. jag måste skaffa ett minneskort snart också, rätt jobbigt när det inte sparas annars. jag orkar inte berätta mera om igår nu, det hände ändå inget mer intressant än att jag stängde av spelet mot min vilja på pappas begär och gjorde iordning mig och hoppade i sängen(soffan) för att lägga mig och lyssna på musik och läsa några sidor i min underbart älskade bok (edies dagbok, för dem som undrar). blev typ smsbombad av assan, edvin och johanna också. haha. jappjapp that's it. sen sov jag.

idag
idag var det - om möjligt - ännu jobbigare att stiga upp ur soffan. jag hatar mornar, så äre bara. men jag måste verkligen börja med att gå upp tidigare. får jobba på det. gjorde sällskap med pappa på vägen till skolan, alltid tevligt. har inte lust att berätta så hemskt mycket om min skoldag, den var väl som vanligt ungefär... rätt nice på so:n eftersom jag, ulrika, pontus och josefin planerade in manus till en kort pjäs vi ska spela upp någon gång snart som ska handla om... jadu, jag vet inte vad ämnet är från början egentligen, men det är historia iaf, haha. våran ska typ handla om att dem studerade döda människors kroppar för att lära sig om organen i den osv. sjukt humoristisk blir våran. ska bli skojsans. iaf, vi redovisade våran debatt idag på svenskan. det gick sjukt bra, vi vann över louise och hanna med stor majoritet. tummen upp. kanske ska förklara för er som undrar vad det handlade om, och det var eutanasi (dödshjälp. för dem som inte vet). jag, ulrika och villiam var för och hanna och louise emot. vi ägde ut dem stort och tillslut så vart det tillome så att louise och hanna gav efter och sade "ja, okej. om det inte finns något botemedel till sjukdomen som man har så är det ju självklart att man ska få begära dödshjälp." haha! vi är bäst. dock sade jag inte så mycket och det ångrar jag, jag skulle vart mera aktiv i diskussionen än jag var. kan citera mitt omdöme jag fick på en liten lapp av min lärare efteråt om det är någon som vill veta;
"Nadja F
Bra med en "anhörig" sin sett det på nära håll. Du kom av dig lite, men det är inte så farligt då du kunde allt utantill.
Lite lågt deltagande i debatten, men det du sa var bra.
Når lite över målen"
det sista är omdömdet. "når över målen" är typ mvg. så det var hyfsat bra iaf. och när jag ändå håller på så kan jag passa på att skryta med att jag fick typ mvg+ på en uppsats jag skrev om william shakespeare för någon vecka sen. mamma och pappa vart nog tillome stoltare än jag. inte så konstigt efter som min lärare hade skrivit "en av dem bästa uppsatserna jag har läst!!!" på mitt omdöme om den. :) haha nog om det. hände inte så sjukt mycket mera kul i skolan så det är värt att skriva med. förutom att jag har börjat fundera på att börja äta vegetarisk mat... iallafall i skolan, det är sjukt mycket godare. ska ta upp det med mamma när jag kommer hem så hon kan fixa en lapp till tisse - männskan som jobbar på resturangen där i äter i skolan. jepp, men nu måste jag gå hem. sitter på biblioteket förstår ni. har blivit att jag gått hit rätt ofta den senaste tiden... kan tänka klart här. och sen är datorerna mycket snabbare här. haha. min mobil har laddat ur också.. så jag måste fasen kila iväg hemåt nu. ska nämligen åka till in till ljungsbro snart, kusin fyller år. grattis på dig om du nu skulle se detta, lina. yepz, nu drar jag.
tjabbahejdå

19:18
sitter just nu i kusins rum. brevid mig står han, fhilip, och spelar guitar hero. spelade nyss och snart är det min tur igen. kusin lina som fyller 20 idag samt ett tiotal andra gäster sitter i köket/vardagsrummet och pratar, antar jag.
jag ska sälja mina hockeysaker inom kort, har räknat efter och kom fram till att jag kan få ungefär 2000 riksdaler för dem, kanske mer, kanske mindre. det gillar vi! och sen plus att jag har ca 700 nu också. najsans måste jag säga. jag hade taknar på att sälja min skateboard också.. men mamma hjälpte mig med att inse att jag kommer vilja ha den i sommar igen. men nu till poängen; jag kommer alltså att ha en massa pengar snart, och jag funderar på att köpa en systemkamera. och nysses frågade jag syster om det finns bra systemkameror för ca 2-3 tusen. svaret jag fick var ett nej. men då flikade lina in och sade att jag kunde få köpa hennes för 2000. :D nice. ska fundera på det. men jaja, nu skall jag spela gh! ;)  PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0