8B; the "B" stands for "best"



Här är en del av den; världens bästa klass. Jag menar det, vi är så jävla bra allihopa. Jag trivs verkligen så fruktansvärt bra i denna klassen, med alla. Innan, i min förra klass, fanns inte alls denna genemskap och sammanhållning, i alla fall inte som jag minns. Då bråkades det ofta, och man kunde väldigt lätt irritera sig på sina klasskamrater. Jag vill inte mena att det är så längre, inte på samma sätt i alla fall. Men kanske är det bara för att vi nu är äldre och har mognat sedan dess? Nej, inte helt och hållet bara därför i alla fall, det måste vara något mer. Det är något speciellt med vår klass, vi liksom hör ihop, och jag älskar det att vi alla kan umgås med varandra; inga så kallade "gäng" finns, utan alla är villiga att vara med alla. Jag ångrar inte ens en tiondels procent att jag bytte från Kärna Skola till underbara Internationella Engelska i Linköping. Möjligt det bästa valet jag gjort i mitt liv. För utan att få träffa dessa fantastiska människor; så olika men ändå så lika; och uppleva alla dagar vi delat sedan dendär första dagen i sexan vet jag inte vem jag hade varit. Speciellt med tanke på att något som kallas grupptryck inte alls existerar i vår skola, och minst i vår klass. Inte för att jag tror att jag skulle påverkas så mycket som jag vet att andra kan göra, men lite måste ju vara undvikligt. Om jag inte låtit mig övertalats, efter att en gång ha tackat nej, att ta platsen i klass 6B på Internationella Engelska Skolan i Linköping år 2006, då hade jag nog inte varit samma person som jag är i dag.

Inte förrän i senare dagar har jag insett att det inte är långt kvar tills vi blir klass 9B, och sedan än mindre tid kvar tills vi splittras för gymnasiet. Usch, jag vill inte tänka på det! Bara tanken får mina ögon att tåras, och känslan att någon sliter i mitt hjärta plågar mig. Nej! Jag vill inte, jag vill verkligen inte lämna det vi delar. På avslutningen kommer leendena av att ha klarat av grundskolan snabbt att bytas mot tårar i långa kramar, det är jag säker på. Men då kommer jag i alla fall vara tacksam för den tid jag har fått spendera, i världens bästa klass.

Jag älskar er, 8B.

Kommentarer
Postat av: banit

it is called the 8B spirit!<3 love you all! <3

2009-02-12 @ 18:13:07
URL: http://ooscarsson.blogg.se/
Postat av: Y

Helt underbara är vi :'''')

jag gråter nästan nu när jag tänker på den dagen då det inte kommer vara "vi", fyfan den dagen...

jag ångrar inget, och en sak är ju säkert - man skulle inte vara den man är utan klassen...

fifan, kärlek rakt igenom.... :)

puss på alla B:are!!



Y

2009-02-12 @ 20:08:03
URL: http://nilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0