en snöig utflykt

tjabbatjenahejsan
vi skjutsade hem tove som sov hos mig inatt vid två, eller nått sånt, har inte stenkoll på tiden. vi hade det trevligt dem x antal timmarna vi spenderade tillsammans igår och idag, detaljerna håller jag för mig själv pga att jag är väldans trötter just nu och har inte orken till att klicka på tangenterna tillräckligt många gånger som det behövs för att berätta om allting som vi hittade på. hoppas ni nöjer er ändå, hihi.
eller ja, i förrgår måste jag väl säga ändå? jag menar, klockan är 00:52, alltså är det tisdag idag! haha, så smart jag är. mm. men iallafall. jag och mamma stannade till på maxi och handlade det viktigaste, dvs mjölk och sånt. direkt när vi kom hem och hade packat upp det lilla vi handlade ur kassarna så firrade jag ett par rostade mackor och te samt lite aprikoskräm (som jag dock inte käkade upp eftersom den var så jägarns söt..), sedan kom pappa och tess och hämtade upp mig och syster ochsen bar det av mot tornby. syster skulle köpa ett par overallsbraller så hon slapp låna mina, eller rättare sagt, så att jag slapp vara utan mina för att hon hade nallat dem av mig. fick även en overallströja på köpet, samt ett par gråa overallsbralls till mig för endast femtio riksdaler! (orkar inte förklara, men så var det iaf) haha. sedan var det planerat att vi skulle åka iväg en sväng till vadstena för att ta en fika, men pappa råkade köra fel väg eftersom vi satt och diskuterade om något i bilen så planen blev ändrad och det slutade med att vi befann oss i varamon där syster och jag klickade x antal bilder och pappsen och jag hade ett litet snöbollskrig, jag tror han vann, haha. det var faktiskt rätt mysigt där vid stranden med all snö... det var liksom som om allting stod stilla, på något sätt. jaja. sen åkte vi genom motala i hopp om att hitta något öppet fik - men nix! det fann vi icke. så istället åkte vi hem och pappa gjorde en äppelpaj som vi mumsade på efter att ha varit inne en snabbsväng på äffärn för att köpa lite mjölk, te och äpplen, samt två dubbel-daim som jag, syster och tess fick att smaska på. heltrevligt faktiskt. stannade hemma hos far min för att kolla på hockey, linköping mot färjestad. jäääägarns vilken bra match det var! världens tempo, och saker hände hela tiden. iofs tappade lhc lite för en stund och färjestad fick lägen att få in pucken bakom stanas, lhcs målvakt, rygg. men matchen slutade med resultatet 7-3 till linköping. det gillar vi! fortsätt såhär nu så kanske det blir ett sm-guld tillslut. :) ibland ångrar jag nästan lite att jag slutade med hockeyn... men bara lite! haha.

imorgon har johanna och jag planer på att plaska runt lite i simhallens bassänger, och så blir det nog.
nu är  klockan 01:14 och jag jättetrött, och syrran tjatar om att hon vill ha datorn, så det är nog bäst att jag kilar in i badrummet och borstar gaddarna och sen hoppar i säng! kanske blir att jag läser en bit i edie's dagbok - hatade älskling också.
nattinatt och puss

några utav bilderna som togs på vår lilla utflykt kommer här:
       
(klicka på bilderna för förstoring)


Kommentarer
Postat av: tove

snygga bilder

2008-03-26 @ 15:50:36
URL: http://toovss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0