19/11

Fortfarande sjuk. Usch. Allt jag gör är att ligga i sängen och glo på repriser på tvn, eller sitta här vid datorn. Huvudvärken kommer och går, aptiten är nästan helt förlorad, och nysningarna och det ömma i halsen irriterar.
 Har en biljett till Magnus Betnér i kväll. Om jag orkar gå vet jag inte. Kanske tvingar mig själv för att inte låta 250 spänn gå till spillo.

Något jag tänker mycket på är hur allting dåligt, besvärligt och jobbigt leder till något bra. Hur vi lär av våra misstag. Hur allting faktiskt har en mening.
Också att man aldrig ska ge upp utan att slåss. Inte slåss fysiskt, utan psykiskt. Att man måste kämpa för något man vill ha, och inte tro att det bara kommer.

Jag önskar att jag nu fann de rätta orden för att förklara de senaste dagarnas händelser, och känslor. Men icke. Det är inte bara yrseln och huvudvärken som hindrar mig, utan även viss förvirrning. Eller... kanske inte. Allting är så klart, men samtidigt inte.
Jag antar att jag bör låta det klarna innan jag sätter igång. Allt jag kan säga som jag är helt säker på är att jag inte kännt såhär förut. Men jag kan inte förklara vad det är jag känner.

Jag vill, återigen, tacka Christine Annerfalk för att vara en så underbar vän. Din vänskap är nog banne mig det dyrbaraste jag äger. Lämna mig aldrig!


bild från Danmark 2007.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0