Late in the night, or early in the morning?

Bortsett från datorns dova surrande är hela lägenheten tyst. Klockan visar 01:40, och det är inte första gången i natt som jag inser att jag borde sova. Men först måste jag rensa huvudet lite.
 Sovandes på en madrass på golvet i rummet, mitt rum, ligger en av de bästa jag vet - min nära vän Tove. I mobilen blippar det med jämna mellanrum då ett sms från Mika mottagits. Datorn ger ett ljust sken som antagligen reflekteras i mina glasögon, men annars är det mörkt i rummet. Jag har så länge jag kan minnas varit väldigt rädd för mörkret och dess sätt att blinda mina ögon för vad som göms i det. Hur jag hanterar det blir bara bättre med tiden, men fortfarande kan mina oönskade fantasier ge mig sömnlösa nätter. Jag ogillar detta något enormt.

Jag önskar lycka och kärlek. Jag har det redan, massvis, men mycket vill ha mera.

Godnatt


Kommentarer
Postat av: tovem.

när somnade jag egentligen? Jag var väl inte vaken länge? :o

2008-10-11 @ 18:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0