Tankar

Hur ska du kunna veta vad som är rätt, om du aldrig har gjort fel? Innan du har försökt kan du aldrig veta, och oftast inte heller efter. Man tror att man någon gång ska komma på vad det är; men det finns inget rätt, inget fel. Bara illusioner, tankar, och åsikter, om något som skulle kallas "det rätta". Och sanning, vad är det egentligen? Den är detsamma; illusion, tanke eller åsikt. Hos varje individ är den olik, annorlunda. Den förändras alltid, och aldrig kan någon enas om den precisa. Det sköna då; vad är det? Finns det något som bestämmer vad som är, och vad som är inte? I varje öga är det sköna annorlunda, inte ett enda tycker likt något annat. Varjes tanke är den andres olik. Varjes åsikt likaså. Varjes hjärta, hjärna fungerar olika. Varje är unik, varje vacker. Varje värdefull, lika värdefull. Vad som är bra, vad som är dåligt; ja, det bestämmer en själv, men egentligen; i allmänhet; är allting precis lika bra. Allt precis lika rätt, lika sant, lika skönt.

Mina ögon har fångat något, något min hjärna säger mig är vackert, och fört det vidare till mitt hjärta, som skriker att det är rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0