nights

Klockan visar 01:07 och jag kan inte sova. Eller, jag vill väl inte precis påstå att jag har försökt, men med rädsla för mörker och en livlig fantasi är det inte alltid kul att vara den siste som är vaken i lägenheten. Utan mammas snarkningar skulle det vara så tyst att jag hörde varenda litet ljud som uppstod och inbillat mig att det var någonting helt annat än det faktiska. Så tja, jag får väl tacka mamma för det i alla fall, det hade helt klart förvärrat situationen om alla dedär ljuden och inbillningarna funnits. Och jag tackar även den som uppfann glödlampan, tvapparaten, datorn och mobilen. De räddar helt klart mina nätter. Just nu låter jag kökslampan vara tänd för att inte låta lägenhetens mörker vara för kolsvart, tvn och datorn hjälper till med det samtidigt som de hindrar mig från att bli uttråkad. Med mobilen är jag var dag en aktiv sms:are, och sänder ofta alldeles för många små textmeddelanden till mina kära. De som känner mig känner även säkerligen till mina desperata rop på smssällskap i nätterna, inte sant?


fladderbilder är min grej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0